Hispaania oahautis Fabada

“Laual on ju ainult vorsti, juustu ning konservi. Mina sain aru, et tulevad ka kaunviljahautised?” imestas kallima proua ema kui istus pühapäeval perekondliku lõunasöögi puhul lauda.
“Muidugi tulevad, esmalt on külmlaud söökidest, mida kaasa tõime” rahustasin teda.
“Ei no jumal tänatud, mõtlesin juba, et ilmaasjata tulin” naljatles Maire-Mai.
“Nende Hispaania gigantubadega on küll selline teema, et leotasin neid 24 tundi, siis kütsime ahju ning nad haudusid üle 12 tunni, aga ikka ei ole nad nii pehmed nagu ma tahaksin” olin ahastuses.
Õnneks maitse oli neil kõigi arvates väga hea 🙂

Roa autentne nimetus on Fabada Asturiana, mis on Hispaania Asturiana piirkonnast pärit oaroog, mida kutsutakse lühendatult ka Fabadaks.
Ja kuigi hispaanlased kasutavad selles roas oma pikantset chorizo vorsti, suitsutatud seakõhtu pancetat ning kohalikku verivorsti morcilla`t , siis mina kohendasin retsepti pannes veidi chorizot ja võtsin turult kondiga suitsusinki ja suitsuvorsti.

Ja nagu ikka, ühte identset retsepti pole olemas, jagan, mida mina erinevatest retseptidest kokku tegin 🙂

Fabada Eesti võtmes

Retsept:
Kaunvilju – oad, läätsed, herned või kikerherned
Chorizot – jupp ja suitsuvorsti või 2 erinevat suitsuvorsti
Suitsusinki, soovitatavalt kondiga
Porgandit
Sibulat
Küüslauku
Tomatipastat, veidi – valikuline
Loorberi
Tüümiani
Peterselli
Soola
Musta purustatud pipart
Suitsupaprikat või kui ei ole, siis tavalist

Tegevuskava:
1. Kui kasutad kuivatatud ubasid või (kiker)herneid, siis esmalt leota neid 24 tundi. Läätsed keevad ruttu. Aga hästi pidid töötama ka konserveeritud kaunviljad.
2. Lõika liha ja vorstid viiludeks.
3. Puhasta porgand ja sibul ning riivi või haki peeneks.
4. Pane potti õli ning hauta, lisa tomatipasta, maitseained ja liha.
5. Lisa vesi ja kaunviljad.
6. Hauta/ keeda, kuni kaunviljad on pehmed.
7. Ja kõige tähtsam – naudi 🙂

Noh, põhimõtteliselt on see meie oasupp, aga mitme erineva lihatoote ja rohkemate maitseainetega.

Järgmine kord ma kasutan konserveeritud võiubasid või siis hoopis rohelisi läätsesid – saab kiiremini 🙂

Järgmises postituses jätkan Hispaania toitude tutvustamisega, sest neid on tõesti mitmeid ja väga maitsvaid 🙂

Kui see, mida ma teen, meeldib teile, hakake fb-s minu lehe Maria Aleksandrovna jälgijaks! Sellega rõõmustate mind väga. Instagrammis on minu konto kyllusesarv ja youtube`s kanal Maria Aleksandrovna.

Lisa kommentaar