Hispaania köök I (kala ja mereannid) ning Costa del Sol (ja sealne majutus)

Elu ütles meile Madis Masingu suu läbi “Tule avasta Hispaaniat” ja meie vastasime talle rõõmsalt “Jaa”!

Nimelt kolis Madis oma naise Elkkega juba mõnda aega Costa del Soli päikeserannikule ja võõrustab nii sõpru, tuttavaid kui teisi maailmarändureid oma airBnB kodumajutuses. Niisiis pakkisime kotid ja lendasime Dublini kaudu Malagasse neile külla. Alates 2019. aasta 1. juunist saab Tallinnast otse Malagasse lennata, nii et tasub hakata pileteid broneerima 🙂

Päikeserannikul, imelise vaatega Manilva külas, tõttasime esimese asjana kalapoodi ja ostsime kokku hunniku mereande ja köögivilju, mida grillida. Valik on väga mitmekesine ja tooraine kvaliteetne ja saadaval mõistliku hinna eest. Kõige parema hinna ja kvaliteedi suhtega kalapood on Mercadona ja Dia, kus puhastatakse kalad sisikonnast ja pakitakse paberisse! kaasa. Sama toimub muuseas lihaletis. Õhtul, kui lihalett on juba kinni, on avatud jamon serrano lett ja seal viilutas kena noormees meile 15 € kg hinna eest mitusada grammi 🙂 Toidupoodides on tihti apelsinimahla aparaadid, kus saab soodsalt kaasa osta värskelt pressitud mahla.

Ja muuseas, kui võtate poest keedetud krevette, siis ostke kaasa mõned laimid ja ärge proovigegi neid grillida, nad on niisama juba nii hõrgud ja õrnad.

Search results for Hispaania 2018 sügis1

Madis elab imelise vaatega valges ja kunsti pungil olevas majas. Nimelt elas ja töötas seal varem üks Eesti kunstnik, kes jättis majjas imelise aura. Uus perenaine Elkke on samuti kunstiandega ning joonistab ja maalib ilusaid taieseid. Lisaks kunstile on seal toredad söögitegemise võimalused: õues asub nii gaasi- või söegrill või halva ilmaga saab süüa teha toas puuküttega ahjus. Proovisin ka õues tatra krõbeleiba teha kuuma plaadi peal ja täitsa tore tuli 🙂 Lõbus on nii ehk naa, rääkimata sellest, et ööbimine on väga mõistliku hinnaga 🙂 Ja et mu jutt ei tunduks liiga kommertslik, siis mulle tõesti meelis seal!

Hispaania 2018 sügis2

Ühel päeval külastasime Madise sõpru Jimena külas ja võtsime kaasa kohalikke vorste – karri- ja vürtsikaid paprikaga vorste. Muuseas, vürtsikat vorsti chorizot sõime nii külmalt kui ühes söögikohas ka kuumalt. Täitsa tore oli seda lisada ka õhtusöögirooga köögiviljade, tatra ja kalmaariga 🙂

Hispaania 2018 sügis1

Hispaania 2018 Taavi telefonist

Päikeserannik on kala ja mereannisõprade paradiis – ei ole söögikohta, kus neid ei saaks. On nii sinikarpe, kalmaare, seepiaid, krevette ning hulgaliselt erinevaid kalu. Kõrvale tasub aga võtta värsket salatit. Kui rannarestoranid ei ole Sinu teema, võta auto ja mine avastama sisemaa linnasid nagu Casarest, Jimenat või hoopis Rondat ja sealset kööki.  Meil oli õnn kohtuda kohaliku läätsehautise ja imelise küülikuga, mis oli serveeritud ohtra hõrgu maksaga.

Hispaania 2018 sügis

Tüüpilisim kalaroog vast on grillitud sardiinid. Oo, kui rasvased võivad olla need väiksed ilmetu värviga kalad ja kui maitsad koos küüslaugu ning ürtidega 🙂 Rannikul kohtasime korduvalt rannal liiva täis paate, millesse oli tehtud lõke, kus kalad valmisid.

Search results for Hispaania 2018 sügis3

Kui olla Hispaanias, siis tuleb kindlasti võtta nende populaarset riisirooga paellat, mida pakutakse nii mereandidega, mereandide ja kanaga, mereandide ja sealihaga, nii taimetoidu versioonis ning seda valmistatakse ka musta riisi ja kalmaaritingiga. Kahjuks saab paellat tihti ainult kahe peale võtta ja nii tuleb oma isud kaaslase või seltskonnaga ühendada.

Search results for Hispaania 2018 sügis2

Kui Malagasse maanduda, tasub lennujaamast kindlasti rentida auto. Meie võtsime auto Ok Rent A Car Malaga 13. päevaks ja see maksis 42 € + soovi korral kindlustus. Siis on juba lihtne minna avastama põnevaid paikasid lähiümbruses 🙂

Mis asjad on tapased ja kui maitsev on puhkuse ajal cavat juua, siis sellest kirjutan juba järgmises postituses 🙂

Kui see, mida ma teen, meeldib teile, hakake fb-s minu lehe Maria Aleksandrovna jälgijaks! Sellega rõõmustate mind väga 🙂 Instagrammis on minu konto kyllusesarv ja youtube`s kanal Maria Aleksandrovna.

One comment

1. Maire Aigro

Vahva! Ükskord tuleb see tee ka kindlasti ette võtta! Ja su kirjeldused tekitavad isu! Maire