Ukraina ja L`viv

Sõitsime kallimaga läbi Läti, Leedu ja Poola taaskord avastama Ukrainat. Riiki sisenemise ja teeolude kohapealt on äärmiselt oluline teha eeltööd – sest piiril läheb aega ja teed on kehvad. Meie sisenesime mööda L`vivi maanteed, kuna asfalt on hea ja piiril läheb kiirelt, see eest temperamentselt – absoluutselt kõik on enda eest väljas ja vähe puudus, et oleks läinud kähmluseks. Väljuda aga sealtkaudu ei tohi, kui just ei soovi oma elust 5 tundi aeleda ootuses. Meie otsime väljumisel lõuna pool mõne väiksema piiripunkti.

Suundusime L`viv, mis kannab võrreldes ülejäänud riigiga väga tugevalt Euroopalikke väärtusi. Kaine mõistus ütleb, et Ukrainas tuleks süüa salo`t, pelmeene ja sealiha, aga meie ei suutnud vastu panna võimalusele maiustada linna peaväljakul (Bar Mushly) mereandidega. Ja miks ka mitte, kui nad maksavad restoranis sama palju kui Eestis poes.

L`viv

Põnev on see, et linnatänavatel on palju muusikuid ja toimub kometit, mis mõnusalt rikastab linnas viibimist.

Linnaväljakul asub ka hiiglaslik pubi Pravda Beer Theatre, mida külastasime kuna oli reklaamitud, et seal toimus õhtul tasuta puhkpillikontsert ja nii juba kaks aastat jutti. Nimelt on pubil oma maja bänd ning näha oli, et andunud austajaid sel jagub. Kontserdi lõpupoole toodi kõigile lauda tühjad plastmasspudelid, meie arvasime, et agiteerida meid meid kohalikku õlut kaasa ostma. Ei, selleks et kaasa elada 🙂

Õlut ostsime kaasa aga allkorusel asuvast Pravada õllepoest, kus müüakse poliitiliste piltidega õlut.
L`viv1

Peale mereandide oleme juba igas asendis söönud ka kala. Kuna Ukrainal on olemas täiesti oma Musta mere kalavarud, siis neid nad ka siseriiklikult turustavad.

Lisan ühe näite kalavaagnast – lihtne, ilus, isuäratav ja mis põhiline, kala on palju! Keskel on soojad prakartulid, millele on peale pandud õhuksed marineeritud kilud ja sibularõngad. Liiga lihtne, et olla hea? Otse vastupidi!
Ma jumaldan, kui asja on tehtud südamega ja tulemus seda peegeldab.

20170530_135830

Aga kellel nüüd ikka veel ei tulnud tuju Ukrainasse tulla, siis ütlen veelkord – siin on tõesti mõnus – ilm on soe, hinnad on nii meeldivad, et võtavad mõnust nurruma ja igal hetkel jagub üllatusi!