Kohvik Suur Muna Haanjamaal

Peale edukat eksamipäeva otsustasime võitu tähistada ronimisega Suure Munamäe tippu. Sest kui üks tipp on vallutatud, tuleb neid alistada veelgi 🙂 Enne mäkketõusu kosutasime keha Suure Muna kohvikus. Olin sellest juba ammugi kuulnud ja lugenud, nüüd oli hea meel seda ka kogeda. Ja kogeda on seal paljugi.
Leti ääres seisis tõeliselt muhe Võrumaa mees – sellise mõnusa ja mahlaka sõnakasutusega, täpselt ägeda kõrtsmiku prototüüp. Mees on tunnetanud oma elu ja nüüd täies rahus naudib maailma enda ümber. “Teil on väga ägedad menüü tekstid” ütlesin ma naeratades. “Nende tekstide eest võin ma au endale võtta. Või mis võin, ma lausa pean!” ütles ta muhedalt ja tatsas meie tellimusi täitma.
Tegemist on väga valgusküllase ja toreda söögikohaga, kus menüü ei ole liiga pikk, aga selle eest on tore!

Eelroaks võtsime kitsejuustu ravioolid sulavõiga. Nagu menüükaart kinnitab, on kogu tooraine pärit just sealt samast lähedalt toredate talunike põldudelt ja lautadest. See tegi olemise rõõmsaks ja keel lausa laulis vikerviise. Väga tubli ja tore sooritus!  See on täpselt see, mida võiks toidukohtades rohkem olla – kohalikku toorainet.Suur Muna Munamäel1

Kahjuks just sel päeval ei olnud menüüs lammast, mu armsama lemmikut, nii võtsime hautatud Liivimaa lihaveise kaelaliha. Peremees tõi lauda veel leiba ja võidki.  Liha oli mahlane ja hõrk. Roog üllatas positiivselt oma serveeringuga. Mulle meeldis väga ka kaalikapüree ja plusspunktid sai punaseveini-mustasõstrakaste.Suur Muna Munamäel

“Praegu on vaikne, ma teen teile II korruse ekskursiooni” ütles lauda koristav “kõrtsmik” ja minu rõõmukilgete peale juhtis meid trepist üles. “Siin me vaatame reede õhtuti filme. Ükskord oli 40 inimest ja meile tundus, et see on maksimum. Aga “Novembrit” vaatas 60.”

Siis kohtusime tõelise kultuurielamusega – wc-ga. Ei pildilt, ei videolt saa seda tunnet, vaid selleks peab ikka ise kohale minema, ukse kinni tõmbama ja asuma ruumiga üheks – mul käis pea nii ringi ja tõeliselt “pilves” tunne oli. Uksel on ka moodne silt – M, N, L, G. Nagu mu kallim tabavalt sõnad “Aasta kultuurisündmus”. Vat, millist mahlakat huumorit tehakse Haanjamaal!

 

Lisa kommentaar

