Ahjupart õunte ja õllega

Keset niisket sügishallust saatis haigus mulle noodi ja rabas sellega otse voodisse. Kuna mina olin rivist väljas, siis asus mu kallim, tõelise džentelmenina, vapralt võitlema minu tervekssaamise nimel. “Kallis, ma tõin parti, see kindlasti tõstab Su tuju”, lausus ta heatujuliselt ning tantsiskles kööki. Tuleb kahjuks tõdeda, et lihatoodetesse on väga palju süstitud vett, nii et kui pakend avada, voolab seda hulgi välja. “Selle eest on nad vähemalt pannud soodushinna” muigas ta sarkastiliselt.

Ma olen korduvalt teinud parti hapukapsa, õunte ja jõhvikatega. Aga sellises ilusas õunasajuses sügises võib vabalt kasutada ka ainult õunu.

dsc_0205

Niisiis, esmalt puhastada part liigsetest suletüügastest ning hõõruda sisse soola ja pipraga. Samal ajal puhastada porgandid ja sibulad ning lõigata suupärasteks tükkideks ning kuumutada kergelt pannil. Korjata õunu puu alt, naabri aiast, ülejärgmise naabri aiast või käia kuskil mujal õunaraksus. Õunad lõigata neljaks ja puhastada südamikest. Nüüd segada kokku porgandi ning sibulaga ja maitsestada kaneeli ja meega. Ja kõik see panna pardile kõhtu.  Mina käisin tähtsaks pardi-kõhu-kinniõmblemise-operatsiooniks teiselt korruselt niiti ja nõela toomas.

Tasub kindlasti kasutada hapusid õunu, sest hapu ja rasvane sobivad omvahel imeliselt.

Part panna ahjuvormi ja valda üle õllega. Meie kasutasime Lille pruulikoja Tropic Golden Ale`i, IBU 25. Oluline, et õlu oleks aromaatne ja seda just käsitöö õlled on. Ja siis 2,5 h ahju 180 kraadi juurde. Veel parem oleks aga panna puuküttega ahju. Kes tahab krõbedat nahka, see peaks 15 enne valmimist võtma pealt kaane.

desktop1

Mmmmm, see part tuleb lihtsalt jumalik. Õllest ja õuntest on moodustunud imeline kaste, milles part on saanud imepehmeks küpseda. Huvitava lisanüansi annavad kaneel ja mesi. Koguseid tuleb panna tunde järgi, sest minu kallim neid küll öelda ei osanud. Oluline on teha toitu armastusega, nagu ikka kõike siin ilmas!

Retsept:

  • Part
  • Soola
  • Pipart
  • Hapusid õunu
  • Porgandit
  • Sibulat
  • Kaneeli, pulgana või jahvatatult
  • Mett

Kõrvale aga võiks keeta riisi ja lisanda sinna hulka musti ploome!

dsc_0216

 

One comment

  1. Pingback: Part hapukapsa ja õuntega | küllusesarv

Lisa kommentaar

