Slovakkias

Lõuna-Poolas on mägimatkamine ülipopulaarne. Kui valitsus andis kevadel kõigile peredele võrdselt 500 zlotti, ehk u 100 €, siis turismiinfo töötaja sõnul oli peale seda veelgi märgatavam tõus mägedes hulkumise vastu. Ehk teisisõnu, Zakopane oli puupüsti rahvast täis, kõik mägionnid, kus me olime planeerinud ööbida, samuti. “Mulle aitab sellest Poolast” ütles mu kallim temperamentselt. “Me läheme Slovakkiasse!” kuulutas ta veelgi võidukamalt. Ja enne kui ma jõudsin midagi mõelda oli ta välja arvutanud uue marsuudi ja juba me astusimegi bussi ja sõitsime Starý Smokoveci poole.

Muuseas, Slovakkia köök on Poola köögile sarnane ja eriti tore on mõlema puhul tõdeda, et täiesti igapäevaselt saab igas söögikohas rahvuslikke roogasid. Ei ole nii, et vahel tulevad kabamajas müügile Presidendi kilud ja kuskil sööklas pakutakse kamavahtu. Ei, mägede pelmeenid ja menüüdes lehekülgede kaupa Slovakkia rahvuslikke roogasid ja traditsioonilisi toite ootavad Sind. Algul tundus võõristav süüa klimpe hapukapsaga, kuid tegelikult, miks siis hapukapsas kartuliga parem on?  Ja ka lambajuust pelmeenitaignas oli kergelt kohatu, kuid millest see erineb juustusaiast?  Sõna dumplings võib tähendada menüüs nii klimpe, aurutatud saia või mis iganes kujul nisujahu. Kui tahta aga pelmeene, siis need on üldjuhul märgitud piroškina.

taavi-mobiilist1

Olles söönud seda ja teist, olime valmis siirduma Kõrg-Tatratesse – värske mägiõhk, mõõdukas füüsiline liikumine ja lõputu vabadusetunne ootasid meid! Kuid nii nagu elu on tihti etteplaneerimatu, siis seekordki ei saanud ma saatusele kätt ette panna ja jäin grippi. Minu armsam, tõelise džentelmenina, ei lasknud mul üksi haigevoodis olla, vaid nihestas koheselt suurest solidaarsusest välja jala. Nii me siis lamasime kahekesi kodumajutuses, vaatasime läbi klaasi igatsevalt mägesid ja siis magasime jälle tunnike-paar ja nii jälle päevake-paar.

“Läheme ka Liptovský Mikuláš, kus me talvel suusatasime, ma arvan, et see oleks naljakas” tegi mu armsam ettepaneku. Niisiis, olles väsinud pisikest mittemidagiütlevast ja end varakult õhtule sättivast külast, suundusime Jasnasse. Tuleb tunnistada, et oli tõesti naljakas heljuda jalgsi mööda mäenõlvi, kus 7 kuud tagasi liuglesime alla suuskadel.

slovakkia-2017-jaanuar

Kui meie loeme lehest, et LHV planeerib turule tuua uue kaardimaksevormi, milleks on vaid kaardi viipamine aparaadilt, mille tagajärjel raha haihtub kontolt, siis Slovakkias on see reaalsus.

Reisi lõpetasime aga taas Krakowis. Ei saa jätta ülistuslaulu laulmast sellele imelisele linnale, suurepärastele hindadele ja hurmavale õhustikule. Muuseas, ööbimist otsige vanalinna hostelites – need on hea hinnaga, kõrgete lagede ja väärika atmosfääriga asutused, mis trumpavad iga kell üle kallimadki hotellid. Meie ööbisime 7 Rynek

Ja Krakowis olla tuleb kindlasti! külastada Karmello šokolaadipoodi ja osta karbike-paar imelisi šokolaadikomme!