Mõisatuur 2016 – Vihula

“Ma panen fb-sse sünnipäevakutse Vihula mõisa õhtusöögile. Vaatame kas keegi tuleb ka” ütles mu armsam päev enne oma uue aastaringi alustamist. Peale seda suundusime vastuvõtulauda ja broneerisime laua neljale – endale ja kahele juba varem kutsutule. Mõne tunni pärast pöördusime uuesti – “me reserveerime laua kuuele”. Õhtul kell 9 täpsustasime “see tähendab üheksale”. Sünnipäeval, pelgalt kolm tundi enne õhtusööki ütlesime – “me soovime nüüd lauda viieteistkümnele”.  Jaa, kes siis ütleks ära kenast prassingust mõisas?!
Eelnevatel aastatel olime käinud Vihulas vaid niisama jalutamas ja söömas, seekord katsusime ta lõpuni, ka ööbisime. Vihula on tõeline paradiis mõisa võtmes – pärl Eestimaa südames – hea teenindus, ilusad toad ja maitsev söök. Lisaks tasulistele ka hulgaliselt tasuta atraktsioone – viinamuuseumi, vesiveski, laululava. Viimast kasutasime ka hoolsalt ja hoolega…

Ilma naljata, kõik on väga elegantne ja mis peamine, on tunda, kuidas inimesed tahavad ja naudivad seal töötamist. Mina oleksin ka õnnelik, kui saaksin päevade kaupa mõisas viibida ja naeratada!

Niisiis, õhtusöök La Boheme`s.

Ettetellitult saabusid lauda kolme kaupa eelroad. Selles lõputus virr-varris, klaaside kokkukõlamises ja rõkkavas naerus jäi häbematult vähe aega tutvuda roogade hingeeluga. Kuid mõned tähelepanekud siiski:
Põdra tartari juures oli imeline rullikeeratud õhuke pekk mustas sametkuues, mis sai minult vaieldamatud maksimum-punktid.

Vihula_2016

Lisaks liuglesid lauale Lõhe & Siig, Karu ning (pildilt puudu) Tursk.

Vihula_20161

Veel mõned suudlused, toostid ja siis saabusidki Part ja Lambakondid ning kõrvitsa püreesupp.

Vihula_20163Nii Pardi kui Talle lisandiks oli imeline kartuligratään, mis muuseas on seltsiliseks ka Lobbybaari kanale ja lõhele. Väga hea sooritus – ma kindlasti proovin kodus seda järgi teha.

Ma jumaldan valget kala ja see oli restoran, kus ma julgesin seda tellida. Tavaliselt muudetakse hõrk liha igavaks ja tuimaks, siis seekord oli tulemus täitsa tore. Mitte nii tore, kui kodus, aga see eest serveering oli lummav… Kuulu järgi oli Metssiga väga hea…Vihula_20162

Ja road, nii palju kui ma neist osa sain ja kõrvalt kuulsin, oli lisaks kaunile serveeringule ka imemaitsvad.

Ka põder oli kaunim kui ei kunagi varem.

20160726_204018_A

Peale pooletunnist jalutuskäiku mõisapargis ja iseendi improviseeritud kontserti suundusime nautima magusroogasid. Kuna ma eelistan reeglina soolast magusale, valisin juustuvaliku jagamiseks. Oo, see oli suur – Norra juustu, sinihallitusjuustu, viigimarjade, pähklite ja muu heaga.

Lisaks veel trühvlit ja torti!Vihula_20164

Vihula on põhjarannikul lisaks Saka mõisale teine väga hea (mõisa)restoran, mida kindlasti tasub külastada ja lasta end hellitada. Suvi veel kestab ja kindlasti tasub minna ka lihtsalt mõisaparki jalutama, meelisklema ja laulukaare alla laulma!