Täna ei taha ma kiisust, ei kutsust

Jukust, ei nukkudest laulda.

Täna vaid laulan, kes kõikidest kallim,

kes kõikidest kõige armsam.

Eilse emadepäeva puhul küpsetasin emale tordi. Kuna minu ema elab kaugel kaugel põhjamaal ja tort endale tiibu ei olnud nõus kasvatama, et kohale lennata, siis liigub see tort südamest südamesse. Aga, et tort ikka endale väärika lõpu leiaks, viisime ta mu armsama vanematele, kes selle suure rõõmuga nahka pistsid.

Emadepäeva pühitsemiseks küpsetasin Schwarzwaldi tordi. Seda olen ma teinud ka kord varem, nooruses põhjamaal emaga koos elades. Vaevalt, et ma siis magustoitu napsi panin, seekord valasin aga lõdva randmega. Kuigi foorumites mõned prouad pläkutasid, et ilma õige kirsiviinata see kook ei ole asi ega midagi, siis mina kasutasin nii tordi immutamisel kui kreemi tegemisel üht ja sama brändit. Tegin ka veel ühe muudatuse – suhkrusiirupit ma ka ei keetnud, vaid immutasin põhjasid kirsivedelikuga.

img012_schwarzwald

Kook pärineb raamatust 101 nõuannet Koogid https://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?156366

Chantilly kreem, mille õpetus on kuskil teistel lehekülgedel, mitte aga meie silmile siin määratud, on lihtne vahukoor, milles suhkru kaaslastena esinevad veel ka vanilliin ja enda lemmiknaps.

Mina aga sattusin kreemi tehes nii hoogu, et kooki kattev ja kaunistav kiht kreemi muutus võiks. Nii lisasin veidi kapis juba ammugi igavlevat toorjuustu ja võõpasin sellega kaua tehtud kaunikese.

Kuna minu koogivorm oli suts suurem – 24 cm läbimõõduga, siis panin kõiki komponente ka tiba rohkem.

Schwarzwaldi tort_1

Lõpuks kustusin aiast ka mõned võõrasemad ja sõstraõied, palusin peenrast viis viisakamat tulpi ja nii lendlesime kuldses hõbenooles kaugetele, kuid toredatele radadele meelisklema.

Lisa kommentaar

