Ahvenauhaa

Ahvenauhhaa!

Mulle väga maitsevad supid! Millegipärast väljas söömas käies ma neid ei vali, aga kodus teha ja süüa meeldib väga. Restos püüavad mu pilku menüüs ainult meriannisupid. Kodus naudin aga meeleldi ka kalapuljongi. Õnneks ma pole ainus. Ükspäev lausa kiskus turu poole – kala laulis mõtetes salaviise ja supilõhnad tõusid ninna. Selge, oli viimane aeg teha ahvenauhhaad. Ma otsisin netist, aga täielikult esitatud teksti ühest minu lemmikkokaraamatust ma ei leidnudli. Niisiis esitan teksti fotode kujul. Raamat ise on: Slaavi köök Vene, Ukraina, Valgevene
http://www.rahvaraamat.ee/p/slaavi-k%C3%B6%C3%B6k-vene-ukraina-valgevene/415523/et?isbn=9789949432363
Selle raamatu eripäraks on toitude kujunemisloo kirjeldamine ja üldisema tausta avamine.

uhha_tekst DSC_0352_a

Retsepti võtsin aga kalaportaalist http://www.kalaportaal.ee/kalatoidud/kala/ahvenasupp-uhhaa

Koostisosad

  • 1 1/2 kg ahvenaid
  • 2 l vett
  • kokku ca 300 g juurvilja ja maitserohelist (1 porgand, 1 petersellijuur, viil sellerijuurt, 1 sibul, paar küüslauguküünt, 2 loorberilehte)
  • soola

Valmistamine

  • puhastatud maitsejuuri keeta algul 10—15 minutit, siis lisada terved kalad
  • hoida keemise piiril 15—20 minutit (kaua keedes muutub kalaliha sitkeks ja tumedaks). Kui seljauim tõmmates kergesti ära tuleb, on kala keenud
  • kallata kastrulist kõik sõelale
  • suuremad köögiviljad (porgand, seller) lõigata peenemaks ja panna leemesse tagasi.
  • kaladel tõmmata nahk koos soomustega maha, eemaldada luud, puhastatud tükid lähevad hiljem leemesse tagasi
  • enne seda võib leemes keeta veel 4—5 tükeldatud kartulit, kuid võib ka serveerida selget puljongit tassides
  • kõrvale sobib kalapirukas
  • valmis supile lisada võid ja hakitud tilli ning petersellilehti

ahvenauhh

Supp tui selge, mõnus ja magus!

Lisa kommentaar

